Skip to content

Blog

Jak skutecznie przekazać partnerowi czego chcesz?

Konstruktywna krytyka nie istnieje. „Ale – możesz pomyśleć – przecież jeśli nie postawię twardo warunków i nie powiem, co mi się nie podoba, to on/ona nigdy się nie zmieni! A poza
czytaj więcej

5 emocjonalnych potrzeb, które powinna znać każda para

Każdy związek jest inny, ale wspólne dla wszystkich ludzi jest posiadanie emocjonalnych potrzeb, których zaspokojenie odgrywa istotną rolę w odczuwaniu satysfakcji ze związku. Gdy są spełnione, odczuwasz radość, podekscytowanie, albo
czytaj więcej

Czy istnieje tylko jeden rodzaj pożądania?

„Nie mam już takiej ochoty na seks…”  Tak często zaczyna się rozmowa w gabinecie.Dopytuję wtedy, co ktoś przez to rozumie. Czy pod tym zdaniem nie ukrywa się brak spontanicznej ochoty
czytaj więcej

5 powodów oddalenia w związku

Jak to się stało, że on/ona tak się zdystansował/a? 1) Dewaluacja. Na początku związku skupiasz się na podobieństwach i idealizujesz partnera. Zachwycasz się i odnajdujesz to, co Was łączy. Z czasem
czytaj więcej

Dbanie o siebie

Myjesz ręce kilka razy dziennie.  Nie dziwi nas konieczność powtarzania tej czynności. Dbanie o siebie zakłada ponawialność. Nie można się najeść na zapas, naoddychać na zapas i nie można o siebie
czytaj więcej

Porozmawiajmy o seksie

Nie „biegnij” przez pytania, nawet jeśli masz poczucie, że już wiesz, jakie są odpowiedzi. Zapisz na później! Znajdź chwilę dla siebie i zainwestuj 10 minut na zapisanie choć hasłowo co przychodzi
czytaj więcej

Cisza… po burzy?

Kiedy po kłótni Twój partner/partnerka kończy rozmowę, a Ty nie możesz zasnąć… Jak można się sobą zaopiekować? . 1. Zaakceptuj, że Twoje emocje są intensywne. Takie, jakie właśnie są. Zauważ, co
czytaj więcej

Lubisz siebie?

Lubisz siebie? Jaka odpowiedź pojawiła Ci się w głowie?Tak? Nie? Tak, ale… Ja ciągle się uczę. Bywa, że zwątpię w swoją wytrzymałość, w atrakcyjność, w wiedzę. Wiesz, kiedy zdarza się to najczęściej? Gdy
czytaj więcej

Dlaczego „głębokie oddychanie” nie pomoże Ci w stresie?

Zapewne nie raz słyszeliście radę, by dla uspokojenia „wziąć kilka głębokich oddechów”.Wykonując głębokie wdechy i zbyt krótkie wydechy doprowadzasz do hiperwentylacji, w wyniku której nadmierne rozproszenie dwutlenku węgla prowadzi do
czytaj więcej

Jak walczyć z wewnętrznym krytykiem?

Jak nie dać się wewnętrznemu krytykowi? Problem z naszymi myślami polega na tym, że traktujemy je jak fakty, a nie jak zbitek słów w naszej głowie. Rozpamiętujemy sytuacje, które były dla
czytaj więcej

Radykalna akceptacja

Kiedy odczuwamy dyskomfort czy ból naszą pierwszą reakcją jest często złość lub obwinianie innych za jego spowodowanie. Jednak niezależnie od tego jak usilnie próbujemy przerzucić odpowiedzialność za nasze odczucia na
czytaj więcej

Jak radzić sobie z „trudnymi” emocjami?

Jaki stosunek mieli Twoi rodzice i opiekunowie do Twoich emocji?Czy wolno Ci było wyrażać złość?A smutek?Z jaką ich reakcją się spotykałaś/łeś? Czego potrzebuje dziecko, żeby wyrosnąć na szczęśliwego dorosłego?Pierwszą odpowiedzią,
czytaj więcej